Friday, October 23, 2009

..persimpangan menghala ke kehidupan yang bermakna..

Salam sumer..

hari niey totally hari yang memenatkan+men~tension~kan. dari malam tadi, aku hampir menangis sebab paper yang aku sit hari niey.. dua2 kene beri perhatian yang penuh.. aku pulak rasa macam tak cukup tangan. yang aku geram yang sangat2,, kenapa buku revision aku tak sama dengan peka chemistry aku?? hmm.. sepatutnya, aku kene study topic experiment: Factors that determine the selective discharge of ions at electrodes during the electrolysis of an aqueous solution..

tapi,, dekat buku revision aku langsung tak mention pasal experiment niey. cuma yang relate sikit macam concentration tue TAPI bukan berkenaan dengan hydrochloric acid.. aku bengang giler. rase nak nangis... tapi yang buat aku jadi tenang, nasib baik ader note dalam buku peka. kalau tak, tak tahu lar aper yang aku jawab dekat paper 3 chemistry tadi. thanx jugak dekat Mini sebab dier yang banyak bagi maklumat pasal experiment tue... hmm.. yang buat aku jadi 'hangus',, aku kene sit for add maths dulu seblom chemistry.. at least, ader jugak masa untuk aku hafal sikit note untuk chemistry. at first, aku yakin yang aku dah revise semua topic yang confirm masuk dalam add maths. memang aku dah kenal pasti semua topic tue. keyakinan aku 85% lar.. selebihnyer usaha+tawakal kepada Allah swt.. uhuhu.. macam maner pown, bukak jer paper tue,, terbeliak mata aku. susah nyer. semua soalan macam senang tapi biler nak start tulis answer, kaku jari aku. fikir dan fikir dan think sampai bahagian kiri kepala aku sakit. nasib baik sikit jer sakit tue. kalau jadi macam sebelum niey, memang aku melalak kat dalam kelas tadi.hehe... after hand in paper tue, aku mengeluh. membayangkan markah yang akan aku dapat nanti.. berapa lar jumlah dier agaknyer. huh.. btw, aku kene tambah mark dekat paper 1. add maths yang aku sit tadi tue, paper 2. madam zubaidah baru cakap yang soklan sumer tue standard spm..

SPM?????

gap between paper add maths and chemistry cuma 25 minit. aku dah kelam kabut sebab note for experiment tue, aku tak habis hafal lagi. plus, testpad aku dah habis. kelas aku jauh pulak dengan koperasi. aku pulak kene jumpa Mr. Ganeish utk buku program!! sempat ker?? aku take time jugak dalam 10 mnit jumper mini untuk bincang psal data experiment sumer. then, aku bawak buku and baca mase tengah jalan. jalan macam berlari pulak tue. aku cepat2 pergi beli test pad. luckily, tak ramai orang dekat koop. then, rush pergi stuff room.. yang menghampakan aku,, Mr. Ganeish takder dekat sane. aku dah tak tahu nak cakap aper lagi dah. geram pown ader. terbayang preparation aku yang tak berapa complete,, aku terpaksa ketepikan tugas buku program tue dulu. lagipown, abg qawiem kata, sir cuma nak tunjukkan cth buku program tue jer.. tak penting sangat. so, aku rush balik kelas. tengok jam,, 5 minit lagi paper nak start! so, aku choose mane2 note yang kemungkinan besar keluar. aku yakinkan diri aku yang aku boleh jawab! alhamdulillah, after 1jam setengah aku duduk kat sit aku. aku rasa aku dah buat yang terbaik dah.. thanx kat member2 aku yang tolong aku menghafal sgla note tadi.selesai dah exam untuk minggu niey.. bersedia untuk paper physic pulak!

petang tadi aku tidur tak sampai sejam pown..pelik jugak kenapa aku tak ngantuk.padahal aku tidur lambat jugak malam tadi.. then, mama ajak keluar. mula2 aku refused. aku tak suka lar jalan2..lebih baik on9.. haha... (!!sepatutnyer study!!).. tapi, bila mama dah pujuk, aku cair pulak.. mama kata, mama rindu saat2 dulu. waktu dulu, , suka jugak ikot mama pergi walk around.. gelak sama2.. tapi sekarang, aku dah besar dah.. lebih suka buat kerja sendiri. macam maner pown, hubungan aku dengan parents tak lar renggang.. cuma aku dah jadi seorang yang cinta akan privacy. btw, aku pergi jugak ikot mama. dengan abah sekali. naik kereta. ingatkan pusing2 dekat senawang. rupanya, nak try jalan baru yang ganti laluan bukit putus tue. mula2 aku takder perasaan pown. tapi, biler dah sampai dekat jalan tue. totally amazing... mungkin sebab baru lepas hujan. cuaca sejuk. nampak kabus. sebab jalan tue lagi tinggi drpd laluan bukit putus tue.cantik lar scenery dier.. aku suka sangat. suasana yang cukup menenangkan.. sesuai untuk org yg kesunyian.. hehe.. ke situ pulak dah aku cerita..

sekarang niey,, aku tengah fikir,, nak buat tak blog untuk 4 kenanga 2009?? memang lar 2009 dah nak habis.. tapi,, blog tue kira macam simpanan untuk segala kenangan kitorang. drpd bulan 1 smpai lar habis sk nnti. niey pown plan Nad. so, dier mintak aku yang create. hmm.. aku mimpi dulu lar kot.. haha.. mcam maner pown,, myspace untuk 4kenanga aku dah buat. cuma,, blom cantik lagi.. haha.. ok lar,, dah panjang sangat dah entry niey.. tak tahu lar ader ker tak yang rajin nak bacer bebelan aku niey,... hehehe.. aper2 pown,, time kasih ler sebab sudi bacer!

:D

2 idealistic:

Hani Zain said...

aja2 fighitng dear!
unnie doakan dongsaeng dpt wat yg terbaik..
insya Allah!
wish u luck!
unnie tau dongsaeng boleh jwb sume paper tu dgn cemerlang!

Mimiey said...

thanx unnie..
unnie slaloo bg semangat kat dongsaeng...
luv unnie!
:D

 
Blog Template by Delicious Design Studio