Thursday, November 19, 2009

Keep fighting and encouraging..

Salam bloggers!!
hmm.. hari niey hari yang kelam kabut buat aku.. aku ingatkan hari niey takder aper-aper yang terjadi tapi sebenarnya ader satu perkara besar berlaku.. hmm..entry aku sebelum niey aku ader tulis pasal kesedihan aku untuk meninggalkan sesuatu yang aku inginkan kan..? hmm.. sebenarnya,, aku nak sangat join interview untuk pemilihan ketua/penolong pemimpin pelajar untuk tahun depan tue.. bukan giler kuasa yer.. tapi setiap orang ader perasaan ingin mencuba, rite?? most of the probates yang pegi interview lelaki.. sorang jer pempuan,,akak Karen.. dengan rasa tersangat kecewa,, aku tinggalkan interview tue.. sebab aku takut family aku tak bagi.. tue pown sebab result aku masih lg tak stabil.. but,, mama dah agree dengan position yang aku nak ambik tue.. tapi,, aku decide aku tak nak.. abah and along pown belum tentu setuju dengan position tue nanti..
btw, interview semalam dibatalkan and delay ke hari niey.. aku biasa jer.. aper yang aku boleh buat is say gud luck dekat yang lain. termasuk Khawarizmi.. aku tak sangka dier nak try untuk interview niey. sebab sebelum niey, dier kater dier tak nak join.. aku pulak teruskan dengan class addmaths aku tadi sementara diorang sumer tengah tunggu untuk di-interview..
hmm..perkara yang aku tak sangka berlaku dekat aku.. Khawarizmi cari aku dekat library and dier cakap.. "Syamimi, pengetua nak jumpa kau..".. aku dah freeze dah. WTH??? aku melenting kejap.. Khawarizmi bawak aku masuk opiz..kat bilik tetamu.. kat saner sumer lelaki.. abg Qawiem, Abg Yasier, Abg Rakesh and Abg Utesh.. Sis Karen wasn't there! cuma aku jer perempuan.. diorang sumer suruh aku tunggu kat bilik tue samer2 ngan diorang.. aku tengok,, muka diorang sumer macam cuak sbb nak kene interview.. aku jer yang masih blur..hmm.. ader lar jugak dlm 15 mnit tggu kat situ.. then,, Mr. Ganeish masuk.. dier senyum mcam lar aku niey sedang berbahagia..haha.. dier pandang aku and said..
"Syamimi, pengetua is still encouraging you.. so,, macam mana??.."
and hati aku pown masuk line...
"Why don't you just give a try, Mimiey??"
and then,, aku cakap kat sir. "maybe I should try.." .. lepas tue,, sir terus suruh aku yang start untuk sesi interview tue..subhanallah.. in the mean time, aku dgr suara lalat dekat sblah aku..hehe.. "u must try..yes.. u must try.. " suara abg Qawiem.. ahaha.. kelakar.. and i was the first one yang kene interview!! cuak lor.. btw,, aku akhiri 'sesi interview bersama mimiey' dengan senyuman.. and Khawarizmi was the next person! haha.. masing2 dah kecut.. and biasa lar.. aku akan diserbu 'wartawan'. keh keh keh.. abg2 yang sedang kecuakkan tue sumer tanya aku pasal soklan2.. meh sini acik bagi nasihat yo... hehehe...
aku baru lepas msg dengan along niey.. my bro tak bantah.. but,, still! nasihat yg diberi cukup brilliant.. i will never lost, along!! insyaAllah.. abah pown.. tengahari tadi abah cuma tanya pendapat aku sendiri.. tak kacau SPM aku ker..?hmm.. bg aku, prefect tak kacau aku as long as aku pandai urus mase..
p/s: result utk interview.. aku tak tau biler kua.. esok agaknyer.. nnti aku bgtahu resultnyer yer!
:D

5 idealistic:

Hani Zain said...

wah!!!
unnie doakan dongsaeng dpt jwtn tu!
do your best ok??
unnie slalu support dongsaeng!
chaiyouk2!!!!

mira said...

Whoaa..
Dasat cik mimiey!!
go gurl!

Mimiey said...

unnie,, tq byk2..
mari chaiyok same2 utk cpai keinginan!! hehe..

sis ili,, dasat kaa??
biasa2 jer..
hehe..
tq for the support..
:D

Raihana Rashid said...

waa..
bgus laa tu akak..
gerenti dpt punye..
sye support akak dr blakang nih..

Mimiey said...

hmm..
gerenti?
yeker...?
tggu n bace next entry akak..
hehe..
akak hrgai sokongan raihana!
:D

 
Blog Template by Delicious Design Studio